10 HALCAMP RALLY 19.08 - 01.09.2013
Pisz - Malbork

RELACJA Z 10 HALCAMP – RALLY

Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy zapytania od czeskich i słowackich caravaningowców kiedy zorganizujemy zlot na Mazurach postanowiliśmy wyjść im naprzeciw w 2013 roku. Szukając odpowiedniego miejsca w regionie zwiedziliśmy w pierwszej kolejności campingi w Mrągowie, Mikołajkach, Giżycku, Rucianem i kilka innych w mniej renomowanych miejscach. Żadne miejsce nie spełniało naszych oczekiwań i nieco zrezygnowani udaliśmy się na południe Mazur do Piszu. Tutaj zasięgnęliśmy języka w informacji turystycznej pytając o jakiś camping lub inne ładne miejsce na przykład przy jakimś hotelu. Skierowano nas do Hotelu „Roś”. Piękny teren położony na styku jeziora o tej samej nazwie oraz Rzeki Pisa odpowiadał nam pod każdym względem; równy trawiasty terem, marina z zapleczem sanitarnym na dobrym poziomie, z których korzystają żeglarze, dobra restauracja oraz tzw. Chata Grillowa nadająca się m.in. na spotkania oficjalne i integracyjne. Do tego kort tenisowy, plac zabaw dla dzieci, boisko do piłki siatkowej plażowej, duży parking. Wszystko czego potrzebujemy dla naszych gości!
Spotkaliśmy się z aprobatą szefostwa obiektu: młodego i sympatycznego małżeństwa Kamili i Ireneusza Szumowskich, którym spadliśmy jak z nieba, gdyż chcieli teren wokół hotelu wykorzystać na camper park.
Po znalezieniu miejsca na zlot udaliśmy się jeszcze do Urzędu Miasta i Gminy w Piszu, aby przedstawić propozycję współpracy przy organizacji 10 HALCAMP-RALLY. I znów jak wiele razy wcześniej lokalne władze chętnie przystały na naszą propozycję.
Jesień, zima, wiosna 2012/2013 był to dla nas czas promocji zlotu i ustaleń z gestorami, z którymi moglibyśmy współpracować, dla właścicieli terenu przygotowania przyłączy elektrycznych i miejsc do serwisowania pojazdów caravaningowych.
Obu stronom udały się przygotowania na tyle, że oceny czeskich uczestników zlotu były w skali szkolnej „jedniczki”(najwyższej!). Podczas zlotu potwierdziła się opinia o uroku Mazur, Piszu i samej bazy zlotu wokół Hotelu „Roś”.
Nasi goście zwiedzili czyste, dobrze zarządzane miasto Pisz, a podczas wycieczek autokarowych Giżycko, Mikołajki, Mrągowo, Ryn, kościółek w Okartowie z pięknym starym aktualnie restaurowanym drewnianym wnętrzu.
Uczestniczyli również w rejsach stateczkiem wycieczkowym „Smętek” po Jeziorze Roś, Rzece Pisa, spływie łodziami - pychówkami po Rzece Krutyni.
Degustowali polską kuchnię w regionalnych Restauracjach „Mazurska” (Krutyń), „Stara Chata” (Mrągowo), „Stara Kamienica” (Kętrzyn) oraz wysokiej klasy Hotelowych Restauracjach „St Bruno” (Giżycko) i „Ryn” podczas zwiedzania tych Zamków - Hoteli posiadających również bazę SPA.
Odwiedzili również „Mazurolandię” czyli regionalny Park Miniatur w pobliżu tzw. „Wilczego Szańca” - hitlerowskiego sztabu z okresu II-giej Wojny Światowej w pobliżu Kętrzyna.
Na życzenie Grupy Norweskiej zorganizowaliśmy jeszcze zwiedzanie Zamku Krzyżackiego w Malborku w drodze powrotnej na prom z Gdyni do Karlskrony i dalej do Norwegii.
Warto dodać, że w każdym ze zwiedzanych miast spotkaliśmy bardzo przyjazną i życzliwą atmosferę władz i pomocnych biur informacji i promocji (Giżycko, Kętrzyn, Mikołajki, Mrągowo, Pisz, Reszel).
W sumie w zlocie wzięło udział 45 załóg z; Norwegii (19), Czech (17), Polski (7), Rosji (1) i Słowacji (1), a końcowym akcentem była pożegnalna kolacja z tańcami przy muzyce profesjonalnego Zespołu „Raven” oraz smakowanie jubileuszowego tortu jako, że był to już dziesiąty niezwykle udany HALCAMP-RALLY.